Naam:
Foto’s:
1203
Video’s:

Over mij

Al van jongs af aan is het mijn droom om rond te trekken door de niet westerse wereld. Het boeit me dat er zoveel cultuurverschillen bestaan op deze aardbol, en wil graag ervaren en beleven wat er buiten mijn eigen leefomgeving allemaal bestaat!

Daarnaast zijn wil ik graag bekijken welke ecosystemen er wereldwijd nog meer te ontdekken zijn (buiten het mooie Friesland!)

Ik ben nu enkele jaren afgestudeerd als fysiotherapeut, en hier ook werkzaam in bij Topfysio Wommels en Leeuwarden en bij Sportstad Heerenveen. Eind 2011 heb ik definitief de knoop doorgehakt; mijn droom wil ik waar maken! Fijn is dat ik onbetaald verlof op kan nemen, zodat ik na mijn reis de garantie heb weer als fysiotherapeut aan het werk te gaan!

In mijn vrije tijd ben ik graag aan het sporten (hardlopen, wielrennen, voetbal, wintersport, etc.) en doe ik leuke dingen met vrienden.. Borreltje op zijn tijd ;-) Sinds een jaar ben ik begonnen met gitaarspelen en vind het heerlijk om lekker te pingelen..

Over mijn reis

Eind 2011 het besluit genomen, ik ga doen wat ik altijd al wou, de continenten in de wereld bezoeken waarbij de westerse gewoonten en luxes aan de kant zullen worden gezet!

Vrijwilligerswerk, dat stond zeker hoog op de 'to do on my trip list'. Hier ga ik dan ook mee starten, om er maar gelijk een cultuurshock in te gooien! Kenia (Nairobi) is de bestemming geworden, hier ga ik 4 weken lang in een weeshuis werken. Het verblijf s avonds en het weekend is bij lokale mensen, hier hoop ik dan ook een goed beeld te krijgen van het leven in Kenia. Weekends zijn er mogelijkheden om van alles te doen en te bezoeken, maar dat zie ik daar wel!

Na de vier weken vrijwilligerswerk kan Kenia vanzelfsprekend niet aan mij voorbij gaan zonder een safari, voor mij wordt dit in het Masai Mara park, waar ik hoop getuige te zijn van de "Big Migration" (duizende dieren die van de ene naar de andere plaats reizen ivm voedselvoorziening / droogte.. Zie het voor je als in de Lyon King, vele dieren sneuvelen bij het oversteken van rivieren e.d.). Lokale stammen, leeuwen, giraffes, nijlpaarden, neushoorns, zebra's... Ik hoop het allemaal te spotten!

Om alles even lekker te laten bezinken, sluit ik af iets ten zuiden van Mombassa, aan de kust. Diani Beach is redelijk touristisch, maar moet qua beaches prachtig zijn! Lekker even luieren aan het strand, feestje meepakken en zwemmen met dolfijnen op Wasini Island en dan is Brazilië alweer in aantocht..

Brazilië, het land waar mijn twee broertjes Timen en Jelmer vandaan komen. Waarschijnlijk ook daarom wil ik dit land erg graag bezoeken, en juist ook de stad Sao Paulo waar Timen geboren is. Dit vind ik ook wel erg spannend, er wordt veel gewaarschuwd voor criminaliteit in de grote steden (roofovervallenn etc.). Waar ik meestal een flierefluiter ben, van de hak op de tak spring en het liefst niets uit de weg ga, vergen Sao Paulo en Rio de Janeiro dus toch wel enige voorbereiding om veilig te bezoeken.

Maar waar ik Brazilië voornamelijk voor wil bezoeken is de mooie natuur in het westen van het land, grenzend aan Paraguay en Argentinië. Op de grens met Argentinië liggen de Iguazu Falls, werelds grootste watervallen gebied met enorm veel en vooral hoge watervallen. Hier zal ik enkele dagen verblijven om door te trekken naar Bonito; het snorkelparadijs waar verder ook veel te doen zal zijn. Vanuit Bonito trek ik door naar de Pantanal, een enorm regenwoud gebied dat meer open is als de Amazone. Dit betekent grotere kans op het spotten van apen, kaka tuku's, luipaarden etc. tijdens een jungletocht te boot / paard en alles wat verder voor handen is. Na deze (hopelijk) geweldige natuurspot nog even flaneren op de Copa Cabana in Rio de Janeiro, slopenwijken bezoeken (Favela) en chillen op Ilha Granda (paradijselijk eiland tussen Rio en Sao Paulo), gaat de reis alweer door naar het laatste continent; Azië!

Ik kom halverwege november aan in Bangkok en wanneer ik uitgejetlegd ben, ga ik noordwaarts: Chiang Mai. Vanuit Chiang Mai ga ik een week in een olifanten reservaat werken. In dit reservaat wordt getracht mishandelde olifanten (lees: gebruikt voor tourisme als painting, rondritjes etc.) een meer natuurlijk leven te geven. Helemaal terug naar de natuur zal niet lukken, omdat zij zich hier ws. niet zullen redden vanwege jaren lang in gevangenschap geleefd te hebben. Het werk zal bestaan uit strontscheppen, olifanten wassen, en alles wat verder nodig is.

Vanuit Chiang Mai zal ik verder een ruime week naar het noord-westen van Thailand reizen. In de omgeving van Mae Hong Son en Mae Sariang wil ik graag bergstammen bezoeken (hoop dat dit op een beetje niet touristische manier mogelijk is), en een tocht in de jungle maken. Daarna nog even de tempels in Chiang Mai bewonderen en dan op naar een 'chill' einde van mijn reis.

Het zuiden van Thailand, vol met 'bounty eilandjes'.. Allereerst naar Ko Tao om mijn duikbrevet te halen, daarna door naar Ko Phi Phi voor fantastische beaches, full moon parties en een prachtige onderwaterwereld. Vanuit mijn hangmatje ga ik hopelijk genieten van alles wat ik beleefd heb. 24 december zal ik weer landen in Brussel en de dagen daarna kan er heerlijk bijgekletst worden met iedereen die me lief is...

Wat een vooruit zicht niet!!?

Bezochte landen

Ik heb 1 land (1%) bezocht: