De voorbereiding

30 augustus 2012 - Kubaard, Nederland

De voorbereiding…

Jongens jongens, wat een werk.. In december besloten om op reis te gaan, begin dit jaar een definitieve go!

Wat lijkt het allemaal nog ver weg dan, en nu is het al zo ver.

De afgelopen weken vaak de vraag gehad: “Heb je dit al gedaan, is dat al geregeld”… Mijn antwoord was dan standaard: “Nee, dat kan een paar weken van te voren nog wel!”… “Maar Wyts, je vertrekt toch over 2 weken al”.. Verrek..

Maar goed, puntje bij paaltje ben ik nog nooit zo goed voorbereid geweest: Visums, aangepaste verzekeringen, 3 betaalpassen, TO DO-lijsten, inentingen, reisschemas, Lonely Planets, etc.

Natuurlijk moesten er sommige dingen op het aller aller laatste moment geregeld, maar zoals jullie van mij weten; ’t komt altyd wol goed juh. Su net, dan toch! Zo ook met het Thaise visum. Dit kon pas vorige week aangevraagd worden, omdat na datum van afgifte je binnen 3 maanden het land moet betreden. Vorige week maandag visum in Amsterdam gebracht, en vrijdag dit opgehaald. Auto geparkeerde op de Keizersgracht, en ik was een uur te vroeg (!), dus dacht; laat ik efkes rondstrúne in Amsterdam. Erg leuk, toerist in eigen land!

Na allemaal rode paaltjes, rode vlaggen en rode lampjes te hebben bekeken schrok ik van de tijd en snelde ik terug naar de Keizersgracht; blijkt dat ding meer dan 500 nummers te hebben! Ik dacht verstandig te zijn door de straatnaam te onthouden, maar heb de hele gracht afgezocht om mijn auto! Heb smakelijk om mezelf gelachen, als ik dit al zo loopt, hoe mut ’t dan in de rimboe?! Had nog 5 minuten om naar het visumburo te komen; alle straten volgeparkeerd.. K*T.. Maar op de plaats precies voor de Thaise ambassade was de enige parkeerplaats op de Herengracht. Ofwel; precies op tijd! Dit verhaaltje was even voor een ieder die over mij inzit: Zit niet over mij in, ik schijn een gave te bezitten die ervoor zorgt dat ik vaak in situaties kom die slecht af lijken te lopen, maar at least altijd goed eindigen! Noem de gave zoals je wilt: spontaniteit, flexibiliteit, of gewoon chaoot.

En dan is al het praktische geregeld, en moet er in het kopje ook wat geregeld worden; afscheid nemen van allemaal fijne mensen om mij heen.. Dat begon natuurlijk deze heerlijke zomer al. Ik heb geen vakantie gehad, maar tussen de bedrijven door heb ik optimaal van Fryslân kunnen genieten; skûtsjesilen, keatsen, feestjes… Heerlijk, kijk er nu al naar uit terug te komen ;-)

En dan een afscheidsfeestje, en afgelopen week alle dierbaren om mij heen die toch nog éven langs willen komen. Het kwam mijn inpakwerkzaamheden niet te goed, vandaar dat ik tot afgelopen nacht half 3 bezig geweest ben met inpakken, 8 uur weer aan’t werk, vanmiddag langs de nieuwe lokatie van Topfysio in Leeuwarden (verhuizing tijdens mijn reis), werken in Wommels, en dan vanavond het laatste avondmaal met mijn lieve vrienden gehad!

Het is me gelukt om mijn leven voor de komende vier maanden in 40 Liter te stoppen + een rugzak handbagage, trots!!

Iedereen bedankt voor de support in de voorbereiding; de lieve berichten via social media, de leuke kaartjes, de gelukspoppetjes, de Fryslan kadootjes (die allemaal meegaan), de praktische tips en gifts!

Ik heb nu nog even de tijd genomen om iets op ‘mijn log’ te zetten. Ik heb geen idee hoe vaak ik dit in de komende tijd. Ik beloof niets, belofte maakt schuld. Ik ga optimaal genieten; voor jullie, houd je taai (dat doe ik ook), en tot de kerst. Merken jullie ook al dat de dagen alweer korter worden ;-)

1. Hung:
    Wytske!
    40 liter!!Haha hoe krijg je dat voor elkaar? Jemig, ik had een tas van 70 liter helemaal gevuld voor Thailand:( ben ik dan zo ijdel? hahaha..Elk geval heel veel plezier en pas goed op jezelf!!

Groetjes!!
  2. Anneke Vermeulen:
    31 augustus 2012
    He Wyts, hjoed sil it heve ... Sukses!!!
  3. Esther:
    31 augustus 2012
    Hey Wyts, In hele fijne reis tawinske en sa ast sels al skruiwst: Geniet derfan!
  4. Jitske:
    31 augustus 2012
    Have Fun. Genietsje derfan!!
  5. Sonja:
    31 augustus 2012
    Goede reis en heeel veel plezier!
  6. Marjan van der Wal:
    He Wytske

In hiele fyne reis tawinske!
    Wy sille dy folgje...bin benijd nei de ferhalen..der sil foar us fest wat herkenning komme.

Groetnis Jentje & Marjan en Nynke
  7. Anke Hoekstra:
    31 augustus 2012
    Leave Wyts, Hielendal foarelkoar!!! No tiid foar genieten! :-)
    In dikke tút Anke
  8. Wilma:
    1 september 2012
    leave als je met een lekke band in timboektoe staat, dan haal ik je op... en als je uitgereisd bent gaan wij een medisch team vormen voor EK's en WK's. Het is zo leuk!!! Krijg je zoveel energie van!! Maar nu jij lekker reizen..... geluk meid!